Agata Malek – pedagog specjalny, socjoterapeuta, koordynator Punktu Konsultacyjnego Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej Instytut Dobrej Edukacji w Gdańsku
Z wykształcenia jestem pedagogiem specjalnym o dwóch specjalizacjach – oligofrenopedagogika oraz edukacja i terapia osób z zaburzeniem spektrum autyzmu. Ukończyłam studia podyplomowe z zakresu socjoterapii i pracy z grupą, a także studia podyplomowe z zarządzania i prawa oświatowego. Doświadczenie zawodowe zdobywałam angażując się w działalność wolontariacką, praktyki oraz staże w: Instytucie Wspomagania Rozwoju Dziecka (IWRD), Specjalnym Ośrodku Rewalidacyjno – Wychowawczym (SORW) dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem, a także Polskim Stowarzyszeniu na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną (PSONI). Przez okres kilku lat pracowałam w duchu Metody Opcji (Son-Rise) prowadząc terapię domową oraz środowiskową. Ukończyłam szkolenie Treningu Umiejętności Społecznych, a także Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Obecnie pracuje jako mentor, pedagog specjalny w Akademii Dobrej Edukacji w Gdańsku.
_________________________________________________________________________________________________________
Norbert Basiński – pedagog, socjoterapeuta, trener umiejętności społecznych
Jestem absolwentem studiów licencjackich z pracy socjalnej o specjalności asystentury rodzin oraz magisterskich z zakresu pedagogiki z elementami psychoterapii i wczesnej interwencji społecznej na Uniwersytecie Gdańskim. W czasie studiów realizowałem projekty przy wsparciu lokalnych fundacji oraz sprawowałem funkcję co-trenera i edukatora w czasie trwania wydarzeń organizowanych przez Uczelnie. Ukończyłem kurs Pomocy Socjoterapeutycznej Dzieciom z Rodzin z Problemem Alkoholowym prowadzonym przez Fundację ETOH i PARPA oraz kilkustopniowe szkolenie z Treningu Umiejętności Społecznych. Jestem praktykiem Dialogu Motywującego II stopnia.
Swoje doświadczenie zdobywałem pracując z dziećmi oraz młodzieżą w Placówkach Wsparcia Dziennego, gdzie pełniłem funkcję wychowawcy. Obecnie pracuje jako mentor w Akademii Dobrej Edukacji w Gdańsku oraz koordynuję projekty społeczne.
Podstawą mojej pracy jej budowanie relacji z uczniem i rodzicem. Wierze w to, że każdy człowiek ma mocne strony i ma prawo szukać pomocy jeśli ich nie dostrzega.
_________________________________________________________________________________________________________
Małgorzata Gościmińska – pedagożka resocjalizacyjna, praktyczka dialogu motywującego
Z wykształcenia jestem pedagożką resocjalizacyjną (resocjalizacja z elementami socjoterapii), ukończyłam I stopień TSR i jestem w trakcie szkolenia II stopnia. Zrealizowałam również szkolenie Dialogu Motywującego na poziomie praktyka oraz jestem trenerką Odysei Umysłu. Studia wybrałam bardzo świadomie, ponieważ kocham przebywać i rozmawiać z ludźmi. Czerpię z tego energię i odwzajemniam się tym samym. Pracuję z młodzieżą od 14 roku życia. Dzięki pracy w liceum i technikum ADE, gdzie jestem mentorką, pedagożką i tutorką, mam możliwość dzielić się swoją pasją i cennym zasobem, którym jest umiejętność przekuwania w potencjał tego, co postrzegamy, jako słabości. Uwielbiam i umiem też wyciągać z ludzi na światło dzienne ich mocne strony i pokazywać, jak wiele mogą z tym zrobić dobrego, zarówno dla siebie, jak i innych. Umiem słuchać, mam poczucie humoru i zachwyca mnie kreatywność i różnorodność. Jednym z moich ulubionych zajęć, które prowadzę, jest Trening Umiejętności Społecznych i to na te zajęcia serdecznie do siebie zapraszam.
_________________________________________________________________________________________________________
Barbara Götzendorf-Grabowska – psycholożka, praktyczka Dialogu Motywacyjnego, trenerka umiejętności społecznych, seksuolożka w trakcie specjalizacji
Jestem absolwentką jednolitych, pięcioletnich studiów magisterskich z psychologii ze specjalnością psychoseksuologii na Uniwersytecie Gdańskim. Nieustannie rozwijam swoje kompetencje – ukończyłam dwustopniowe szkolenie Treningu Umiejętności Społecznych, a także szkolenie 1-go stopnia Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach oraz szkolenie podstawowe i zaawansowane z Dialogu Motywującego (tytuł – Praktyczka). Jestem seksuolożką in spe.
Pracuję z nastolatkami jako mentorka i psycholożka w Akademii Dobrej Edukacji w Gdańsku. Uważam, że fundamentem mojej pracy jest nawiązanie otwartej, szczerej i bezpiecznej relacji. Pracuję z młodzieżą w nurcie TSR (terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach) oraz w duchu Dialogu Motywującego, wspierając ich w wyznaczaniu oraz realizowaniu celów, rozwijaniu motywacji wewnętrznej, poczucia własnej wartości oraz sprawczości.
_________________________________________________________________________________________________________
Aleksandra Kaczmar – nauczycielka współorganizująca kształcenie, terapeutka ręki, trenerka umiejętności społecznych
Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywałam w na wielu poziomach edukacji – od żłobka i przedszkola do szkoły podstawowej. Obecnie w Akademii Dobrej Edukacji pełnię funkcję nauczycielki współorganizującej kształcenie. Prowadzę również terapię pedagogiczną z elementami terapii ręki. W pracy kluczowym elementem jest dla mnie nawiązanie bezpiecznej relacji z dzieckiem oraz bazowanie na jego zainteresowaniach oraz mocnych stronach.
_________________________________________________________________________________________________________
Julia Kerber – pedagożka, nauczycielka wczesnej edukacji
Z wykształcenia jestem pedagożką wczesnej edukacji, absolwentką Uniwersytetu Gdańskiego. Swoją pracę z dziećmi rozpoczęłam 8 lat temu i w tym czasie towarzyszyłam dzieciom na różnych etapach edukacyjnych, od najmłodszych grup przedszkolnych po 3 klasę szkoły podstawowej. Regularnie poszerzam metody pracy z dziećmi poprzez udział w kursach oraz konferencjach. Aktualnie szkolę się z zakresu sensoplastyki.
Jako nauczycielka stawiam na podążanie za potrzebami ucznia. Staram się jak najlepiej poznać jego możliwości, rozwijać mocne strony oraz pracować nad wyzwaniami. Podczas zajęć wykorzystuję metody aktywizujące, które dają uczniom przestrzeń na odkrywanie i analizę własnych doświadczeń, ale również rozwój kompetencji miękkich. Na co dzień pracuję w Akademii Dobrej Edukacji w Gdańsku, gdzie jestem nauczycielką, mentorką oraz Koordynatorką Fundamentu, czyli bloku wczesnej edukacji.
_________________________________________________________________________________________________________
Joanna Krawiec – psycholog sportu
Ukończyłam psychologię na Uniwersytecie Gdańskim oraz studia podyplomowe na Akademii Psychologii Sportu. Mam okazję współpracować z młodymi sportowcami trenującymi różne dyscypliny. Sama od dziecka trenowałam piłkę nożną, więc zdaję sobie sprawę, że łączenie edukacji i sportu nie jest łatwe. Miałam też okazję poznawać perspektywę trenerki, prowadząc treningi piłkarskie dla dzieci. Cały czas rozwijam się naukowo, tworząc artykuły w zakresie psychologii sportu oraz biorąc czynny udział w licznych szkoleniach i konferencjach. Głównymi obszarami moich zainteresowań są: psychofizjologia stresu, zaburzenia odżywiania oraz trening wyobrażeniowy. Obecnie pracuje jako mentorka oraz nauczycielka wychowania fizycznego w Akademii Dobrej Edukacji w Gdańsku.
Do sportowca młodego czy dorosłego podchodzę holistycznie – jest on dla mnie przede wszystkim człowiekiem, a umiejętności, które kształtujemy podczas treningu mentalnego są przydatne nie tylko w sporcie, lecz również w innych obszarach funkcjonowania np. w edukacji. Bliski jest mi dialog motywujący oraz techniki terapii poznawczo-behawioralnej.
Sama nie wyobrażam sobie dnia bez aktywności fizycznej, a weekendu bez kilku obejrzanych meczów i long runa.
_________________________________________________________________________________________________________
Ewa Świerkosz-Mazur – magister sztuki muzycznej, pedagog specjalny, licencjonowany diagnosta Neuroflow
Z wykształcenia jestem pedagogiem specjalnym w zakresie surdopedagogiki, tyflopedagogiki i oligofrenopedagogiki. Wykonuję diagnozy zaburzeń Przetwarzania Słuchowego APD przy użyciu najnowszych testów z platformy Neuroflow.
_________________________________________________________________________________________________________
Agata Woynowska-Bendykowska
Jestem absolwentką Akademii Muzycznej w Gdańsku z zakresu Edukacji Muzycznej. Ukończyłam Podyplomowe Studium Carla Orffa w Warszawie oraz Podyplomowe Studium Logopedyczne na Uniwersytecie w Gdańsku. Jestem w trakcie studiów podyplomowych z Muzykoterapii Klinicznej i Psychodramy oraz z zakresu Arteterapii w Wyższej Szkole Kształcenia Zawodowego. Jestem nauczycielem dyplomowanym. Pracuję w zawodzie od 1991 roku – począwszy od asystentury w Akademii Muzycznej w Gdańsku, poprzez pracę jako nauczyciel w przedszkolu, szkołach podstawowych, gimnazjum i liceum, jak również w Studium Wokalno-Aktorskim im. Baduszkowej, w którym wykładam rytmikę i plastykę ruchu od 25 lat.
Swoje doświadczenie zawodowe w rozwijaniu wrażliwości muzycznej zdobyłam pracując z dziećmi i młodzieżą zarówno w szkołach ogólnokształcących, jak i muzycznych i teatralnych. Muzyczne metody pracy, które wypracowałam przez lata, prowadzą do wspierania rozwoju dzieci i młodzieży, budowania i wzmacniania własnego Ja oraz poprawy kontaktów z innymi i budowania dobrych relacji. W pracy kładę od lat nacisk równolegle na rozwój psychofizyczny dzieci i dbałość o wysoki poziom kultury osobistej. Miedzy innymi w tym celu podjęłam dodatkowe studia z zakresu muzykoterapii klinicznej i psychodramy oraz arteterapii. Prowadziłam koła zainteresowań: muzyczne, teatralne i z savoir-vivre’u. Przez 33 lata pracy regularnie się szkolę, staram się cały czas poznawać najnowsze trendy w edukacji i psychologii pracy z dziećmi i młodzieżą. W ostatnich kilku latach były to w szczególności następujące, ważne dla mnie krajowe i międzynarodowe szkolenia i warsztaty: „Mowa ciała w pracy nauczyciela – praktyczna psychologia komunikacji”, „Motywacja z elementami coachingu w oświacie”, „Trema, presja, stres sceniczny – oswój emocje, pokonaj ograniczenia”, „The listening body in action”, „Jak motywować uczniów do uczenia się”, „Dialog motywujący w pracy z uczniem i klasą”, „Proces grupy, jako szansa na zbudowanie bezpiecznej klasy”. Dużo podróżuję i lubię jeździć na nartach.